Du er her: Forside » Blog om alexanderteknik i hverdagen » Få dem til at grine!

Få dem til at grine!

Publiceret d. 6. juni 2012, 14:14 - 0 kommentarer.

Formidling af forskningsresultater og alexanderteknik – det er yt.
Det er der sgu ingen skrevne medier, der gider beskæftige sig med.
Fejlen er vores egen – men der er råd for det!

Jeg har lige gennemset en stribe små videoklip om det at pitche en idé.
De er med en expert på området, som især har pitchet i tv-branchen, og hans budskab er klart:

For at få en idé igennem skal man få dem, man vil sælge sin idé til, til at grine.

Humor er med andre ord den vej ad hvilken interessen skal vækkes og nysgerrigheden pirres.

Måske er det derfor, der er så få, der er interesseret i alexanderteknik!
Vi lærere har simpelthen ikke forstået, at vi – hvis vi vil gøre flere arbejdspladser, organisationer og politikere interesserede og få dem til at tage muligheden for alexanderteknik alvorligt – skulle have haft humoren med. Der er ganske enkelt for lidt at grine ad i vores møjsommelige forsøg på at forklare, hvad det går ud på.

Kære kollega! Gå i tænkebox og find ud af, hvordan DU kan klovne dig, stand-uppe dig, sketche dig til lidt mere interesse for sagen fra medier, erhvervsorganisationer og politikere.

Tag på kursus i ”7 krampelattervækkende jokes, der kan få enhver til at spidse ører.”
Hvad med et klassisk klovnekursus
eller måske skulle du bare øve dig i at kopiere stand up-drengene?

- Hvad blev der forresten af den der dille, hvor folk gik til latter? Den må vi have genoplivet. Brug fremgangsmåden fra dengang, krydr din seriøse præsentation med tåretrillende og smittende latter, så skal du bare se, hvordan lytteren tager dig alvorligt.

Det viser sig nemlig, at forskningsresultater i alexanderteknik– det er yt.
Det er der sgu ingen skrevne medier, der gider beskæftige sig med.

Alene de to lokale frederiksbergblade har aldrig villet publicere så meget som en linie, med lokal, alexanderteknisk relevans, selvom det er i den kommune i hele landet, de fleste udadvendte aktiviteter foregår. Til sammenligning finder lokalredaktionerne det relevant at meddele, når et hold er færdige som kloakmestre på en skole i Valby, eftersom én på holdet har bopæl på Frederiksberg.

Derfor laver jeg min taktik om.
I stedet for gennemarbejdede pressemeddelelser classic sender jeg mig selv som vittigt, syngende bud. Efter min performance vil selv en lokalredaktion skrige efter at høre mere, og så fiser den måske ind, at der med alexanderteknik er så meget samfundsrelevans, at de vil løbe tør for tryksværte, hvis de skulle have det hele med.