Du er her: Forside » Om Signe Gad

Om Signe Gad

Signe Gad

Lærer i alexanderteknik.
Uddannet 2005 – 2008 hos Carsten Møller,
Center for Alexanderteknik

Medlem af DFLAT

Har siden 2008 undervist et hav af privatelever:

Skole- og gymnasieelever, studerende, fuldtidsarbejdende og pensionister. Professionelle musikere, lærere, skærmbrugere, forskere, præster og andre “stemmeudfordrede”. Journalister, dansere, kunstenere – atleter, lufthavnsportører, læger – bibliotikarer, butiksejere, med mange flere.
Underviser studerende på Ophelia

Uddannelse og beskæftigelse i øvrigt
Jeg har arbejdet med krop og bevægelse i over 35 år, blandt andet som lærer i ny og moderne dans og koreografi.
Jeg er uddannet skuespiller fra Dartington College of Arts og har arbejdet som skuespiller/performer i børne- og voksenforestillinger. Desuden har jeg lavet PR for mange projekter og forestillinger.
Udover at have beskæftiget mig med teater arbejder jeg med forskellige former for kommunikation, især som speaker

Forfatter af GAPS-kogebogen Udkommer på amerikansk medio juni Using the GAPS Diet

Medlem af Speaker- og Indlæserforeningen
Medlem af DFLAT

Sunget i gode klassiske kor og kirkekor, senest i Kammerkoret Carmina

Hvad har jeg ellers brugt krudt på
Jeg har gennem mange år arbejdet på at udvikle mig i forhold til krop og psyke på det personlige og det arbejdsmæssige plan. Derfor har jeg konsulteret mange forskellige lærere, terapeuter og behandlere, og har udover alexanderteknik beskæftiget mig med for eksempel klassisk sangundervisning, tai chi, aikido, Roy Hart stemmearbejde, jungiansk psykoanalyse og psykologi, fysioterapi, kranio sacral terapi, shiatsu massage, kiropraktik, rolfing, zoneterapi, healing, akupunktur, kvantemedicin, homøopati og GAPS .
Jeg tager løbende kurser eller individuel undervisning i Eyebody Method, som jeg betragter som en videreudvikling af alexanderteknik.

Mit første møde med alexanderteknik
var i 1985, hvor jeg blev instrueret af Ingerlise Schmit, uddannet på East 15 Acting School i London. Hun beordrede os skuespillere til at arbejde med vores tekster liggende med fodsålerne i gulvet og hovedet hvilende på nogle bøger. Hun sagde, at man brugte den position i arbejdet med alexanderteknik, noget som hun kendte til fra sin uddannelse. Det var tydeligt, at den arbejdsstilling gjorde godt for stemmen! Den fik en tættere og større klang, den føltes som om den var blevet smurt, væk var utæthed og knödel-tendens!

Jeg var straks overbevist om, at det der alexanderteknik var noget for mig. Så da jeg selv kom på teaterskole i England året efter, sprang jeg til som gæsteelev for de studerende fra den nærliggende alexanderskole i Totnes, Devon.

Det var kun positivt. Nu var det hele kroppen, der fik en større og bedre klang og føltes, som om den var blevet smurt!

Da jeg sidenhen flyttede til København tog jeg den 3-årige uddannelse som lærer i alexanderteknik.